Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

12
BRUSSELS AIRPORT -HERTOG

Voor de reizigers die naar de luchthaven willen, zijn de uurroosters van lijn 12 soms complex. Op weekdagen wordt lijn 12 vanaf 20u namelijk lijn 21, net als in het weekend.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 12 zal worden verlengd tot aan het metrostation Troon. Ze krijgt ook een nieuwere, directe reisweg via de Leopold III-laan en het Meiserplein in plaats van het premetrostation Diamant.

  • De bediening van Brussels Airport Lijnnummer wordt  verzekerd door lijn 12 en dat op alle dagen van de week en gedurende de hele dag;
  • Snellere reisweg en meer regelmaat;
  • Aansluiting met metrolijnen 2 en 6 verzekerd. 

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
12
info
HUIDIGE LIJN
12

HUIDIGE LIJN
12
 

LUXEMBURG
SCHUMAN
DIAMANT
GENEVE
DA VINCI
NATO
BOURGET
BRUSSELS AIRPORT

NIEUWE LIJN
12
info

TROON
+
Verbinding met
TROON
+
Verbinding met
LUXEMBURG
+
Verbinding met
SCHUMAN
+
Verbinding met
MEISER
GENEVE
DA VINCI
FUSEE
BOURGET
BRUSSELS AIRPORT

De CO2-uitstoot voor dit traject is 1441g. Met de auto zou dit 2070g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!