Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

43
HELDEN -STATION DIESDELLE

De huidige lijn 43 is kronkelig en weinig efficiënt en de reisweg is ingewikkeld. De frequentie varieert in functie van het traject. Het is bovendien de enige lijn in de Homborch-wijk. De nieuwe woonwijken en de vele scholen maken een betere bediening van het zuiden van Ukkel meer dan nodig. 

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 43 zal beperkt worden tot het Heldenplein aan een kant en tot station Diesdelle aan de andere kant. De Homborch-wijk zal niet meer bediend worden door lijn 43 maar een nieuwe bediening zal er verzekerd worden door buslijnen 41 en 60.

  • Minder kronkelige lijn;
  • Lijn zal de hele dag volledig bediend worden;
  • Rechtstreeksere en comfortabelere verbinding tussen verschillende wijken (Station Linkebeek, Verrewinkel en Prins van Oranje).
  • Verbeterde bediening van het zuiden van Ukkel, samen met de nieuwe reiswegen van lijnen 41 en 60.

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
43
info
HUIDIGE LIJN
43

HUIDIGE LIJN
43
 

KAUWBERG
DIRECTOIRE
DE WANSIJN
BENAETS
SINT-JOBPLEIN
STATION DIESDELLE
RACING
FORT-JACO
BRAAMSTRUIKEN
VAN BEVER
PRINS VAN ORANJE
NAPOLEON
HEILIG VERBOND
MARENTAK
VERREWINKEL
PASTEUR
GAZELLE
HOMBORCH
HINDEN
GEITJES
LINKEBEEK STATION
DAPPEREN
OUDE WEG
MOENSBERG STATION
NOORDKRIEKEN
VLEESKERSEN
HORZEL
ENGELAND
UKKEL KALEVOET
DRIE BOMEN
RITTWEGER
GLOBE
HELDEN
BEELDHOUWERS
ZEECRABBE
HOUZEAU
STERRENWACHT

NIEUWE LIJN
43
info

SINT-JOBPLEIN
+
Verbinding met
STATION DIESDELLE
RACING
FORT-JACO
BRAAMSTRUIKEN
VAN BEVER
PRINS VAN ORANJE
NAPOLEON
HEILIG VERBOND
MARENTAK
+
Verbinding met
VERREWINKEL
+
Verbinding met
BUYSDELLE
GEITJES
LINKEBEEK STATION
+
Verbinding met
DAPPEREN
OUDE WEG
MOENSBERG STATION
NOORDKRIEKEN
VLEESKERSEN
+
Verbinding met
HORZEL
+
Verbinding met
ENGELAND
+
Verbinding met
UKKEL KALEVOET
+
Verbinding met
DRIE BOMEN
RITTWEGER
GLOBE
+
Verbinding met
HELDEN
+
Verbinding met

De CO2-uitstoot voor dit traject is 1072g. Met de auto zou dit 1540g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!