Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

56
SCHUMAN -B-POST

De bediening van Neder-Over-Heembeek moet versterkt worden, om mee te kunnen met de verstedelijking en de bevolkingsgroei. Er is ook een grote vraag naar de verbetering van de verbindingen tussen Neder-Over-Heembeek, het noorden van Schaarbeek (gemeentehuis Colignonplein, Verboekhovenplein) en het zuiden van Schaarbeek (Daillyplein, Europese wijk).

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 56 zal een nieuwe bediening kennen die zal vertrekken vanuit de industriezones (toekomstig postsorteercentrum Brussel X – Bpost) Neder-over-Heembeek zal doorkruisen om buslijn 47 te vervolledigen en daarna verder zal rijden naar de Europese wijk via Schaarbeek (Verboekhovenplein, Colignonplein, Paul Deschanellaan, Daillyplein). 

  • Betere bediening van Neder-Over-Heembeek (Oorlogskruisenlaan, Mariëndaal, Militair Hospitaal);
  • Nieuwe verbinding met het shoppingcenter Dockx Bruxsel;
  • Nieuwe verbinding met het gemeentehuis van Schaarbeek;
  • Aansluitingen met de metro en het station van Brussel-Schuman.

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
56
info

NIEUWE LIJN
56
info

B-POST
ANTOON VAN OSS
DE BEJAR
+
Verbinding met
MERCATOR
+
Verbinding met
HOOGVELD
+
Verbinding met
HOP. MILITAIRE
+
Verbinding met
FERME NOS PILIFS
+
Verbinding met
MARIENDAAL
+
Verbinding met
PETER BENOIT
CROIX DE GUERRE
PECHERS
ANCRE
HEEMBEEK
+
Verbinding met
VAN PRAET
+
Verbinding met
DOCKS BRUXSEL
+
Verbinding met
PRINS. ELISABETH
+
Verbinding met
VERBOEKHOVEN
+
Verbinding met
EENENS
COLIGNON
POGGE
VOLTAIRE
AZALEA
+
Verbinding met
WIJNHEUVELEN
BREMER
DAILLY
+
Verbinding met
BRABANCONNE
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
SCHUMAN
+
Verbinding met

De CO2-uitstoot voor dit traject is 1339g. Met de auto zou dit 1924g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!