Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

65
CENTRAAL STATION -MACHELEN

De huidige reisweg komt sterk overeen met de reisweg van tramlijn 62 op de Leopold III-as. . Het is ook nodig om de bediening van de residentiële wijken van Haren, die in volle ontwikkeling zijn, te versterken en te diversifiëren.

De nieuwe lijn

De toekomstige lijn 65 zal een nieuwe reisweg kennen vanuit Bordet Station naar Machelen. Ze zal de huidige reisweg van buslijn 64 overnemen. De bediening van de NAVO blijft verzekerd door buslijn 12 en tramlijn 62. De bediening van het centrum van Haren zal door een tweede lijn verzekerd worden (bus 80).

  • Nieuwe verbinding tussen Machelen, Haren, Evere, Schaarbeek en het stadscentrum;
  • Betere bediening van het centrum van Haren.

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
65
info
HUIDIGE LIJN
65

HUIDIGE LIJN
65
 

BOURGET
NATO
BAZEL
DA VINCI
MATISSE
LEKAERTS
HOEDEMAEKERS
ONZE-LIEVE-VROUW
CONSCIENCE
BICHON
JOSAPHAT
CHAZAL
VADERLAND
WELDOENERS
WIJNHEUVELEN
ROBIANO
MIDDAGLIJN
DWARSSTRAAT
QUETELET
MADOU
DRUKPERS
TREURENBERG
PARK
CENTRAAL STATION

NIEUWE LIJN
65
info

MACHELEN
RAEDEMAEKERS
KASTEEL BEAULIEU
WITLOOF
TWYENINCK
+
Verbinding met
OMNISPORT HAREN
+
Verbinding met
KORTENBACH
+
Verbinding met
HAREN-ZUID STATION
+
Verbinding met
TWEEDEKKER
VANDENHOVEN
+
Verbinding met
BORDET STATION
+
Verbinding met
MATISSE
LEKAERTS
HOEDEMAEKERS
+
Verbinding met
ONZE-LIEVE-VROUW
+
Verbinding met
CONSCIENCE
+
Verbinding met
BICHON
+
Verbinding met
JOSAPHAT
+
Verbinding met
CHAZAL
+
Verbinding met
VADERLAND
+
Verbinding met
WELDOENERS
WIJNHEUVELEN
+
Verbinding met
ROBIANO
+
Verbinding met
MIDDAGLIJN
+
Verbinding met
DWARSSTRAAT
+
Verbinding met
QUETELET
+
Verbinding met
MADOU
+
Verbinding met
DRUKPERS
TREURENBERG
PARK
+
Verbinding met
CENTRAAL STATION

De CO2-uitstoot voor dit traject is 1408g. Met de auto zou dit 2023g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!