Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

28
CENTRAAL STATION - KONKEL

De frequentie van de lijn varieert in functie van de trajecten: een hoge frequentie tussen Konkel en Tomberg, een lagere frequentie tussen Tomberg en De Jamblinne De Meux en zeer lage frequentie tot aan de eindhalte Brabançonne. De eindhalte Brabançonne is ook te ver verwijderd van de vele belangrijke plaatsen in de buurt (Schuman, Maalbeek en Madou).

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 28 zal een nieuwe reisweg volgen vanaf De Jamblinne De Meux richting Madou of Brussel-Centraal (beslissing moet nog genomen worden)

  • Nieuwe verbindingen met de metro;
  • Aantrekkelijker eindstation;
  • Betere bediening van Sint-Joost-ten-Node en van het Ambiorixplein.

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
28
info
HUIDIGE LIJN
28

HUIDIGE LIJN
28
 

BRABANCONNE
CHASSEURS ARDEN.
JAMBLINNE DE MEUX
VICTOR HUGO
DIAMANT
VERGOTE
GEORGES HENRI
DEGROOFF
MEUDON
MONTALD
TOMBERG
MELARD
SLEGERS
VOOT
WEGGEVOERDEN
MALOUPARK
FALLON STADION
DON BOSCO
KONKEL

NIEUWE LIJN
28
info

CENTRAAL STATION
+
Verbinding met
PARK
+
Verbinding met
TREURENBERG
+
Verbinding met
DRUKPERS
+
Verbinding met
MADOU
+
Verbinding met
SINT-JOOST
+
Verbinding met
GUTENBERG
+
Verbinding met
AMBIORIX
+
Verbinding met
MARGARETA
GEUZEN
+
Verbinding met
JAMBLINNE DE MEUX
+
Verbinding met
VICTOR HUGO
+
Verbinding met
DIAMANT
+
Verbinding met
VERGOTE
GEORGES HENRI
+
Verbinding met
DEGROOFF
+
Verbinding met
MEUDON
+
Verbinding met
MONTALD
TOMBERG
+
Verbinding met
MELARD
SLEGERS
VOOT
WEGGEVOERDEN
MALOUPARK
FALLON STADION
DON BOSCO
KONKEL
+
Verbinding met

De CO2-uitstoot voor dit traject is 880g. Met de auto zou dit 1265g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!