Reiswegen worden berekend.
III

HOE ZIET JOUW NIEUW BUSPLAN ERUIT?

This is an error message!
BEKIJK DEZE ROUTE OP DE KAART
II

43
HELDEN - SINT-JOBPLEIN

De huidige lijn 43 is kronkelig en weinig efficiënt en de reisweg is ingewikkeld. De frequentie varieert in functie van het traject. Het is bovendien de enige lijn in de Homborch-wijk. De nieuwe woonwijken en de vele scholen maken een betere bediening van het zuiden van Ukkel meer dan nodig.

De nieuwe lijn

De nieuwe lijn 43 zal beperkt worden tot het Sint-Jobsplein aan een kant en tot station Diesdelle aan de andere kant. De Homborch-wijk zal niet meer bediend worden door lijn 43 maar een nieuwe bediening zal er verzekerd worden door buslijnen 41 en 37.   

  • Minder kronkelige lijn;
  • Lijn zal de hele dag volledig bediend worden;
  • Rechtstreeksere en comfortabelere verbinding tussen verschillende wijken (Station Linkebeek, Verrewinkel en Prins van Oranje);  
  • Verbeterde bediening van het zuiden van Ukkel, samen met de nieuwe reiswegen van lijnen 41 en 37.

 

OUDE ROUTE
BEKIJK SCHEMA
NIEUWE LIJN
43
info
HUIDIGE LIJN
43

HUIDIGE LIJN
43
 

STERRENWACHT
HOUZEAU
BEELDHOUWERS
HELDEN
GLOBE
RITTWEGER
DRIE BOMEN
UKKEL KALEVOET
ENGELAND
HORZEL
VLEESKERSEN
NOORDKRIEKEN
MOENSBERG STATION
OUDE WEG
DAPPEREN
LINKEBEEK STATION
GODSHUIZEN
HOMBORCH
GAZELLE
PASTEUR
VERREWINKEL
MARENTAK
HEILIG VERBOND
NAPOLEON
PRINS VAN ORANJE
VAN BEVER
BRAAMSTRUIKEN
FORT-JACO
RACING
DIESDELLE
STATION DIESDELLE
SINT-JOBPLEIN
BENAETS
DE WANSIJN
KAUWBERG

NIEUWE LIJN
43
info

HELDEN
+
Verbinding met
GLOBE
+
Verbinding met
RITTWEGER
DRIE BOMEN
UKKEL KALEVOET
+
Verbinding met
ENGELAND
+
Verbinding met
HORZEL
+
Verbinding met
VLEESKERSEN
+
Verbinding met
NOORDKRIEKEN
MOENSBERG STATION
OUDE WEG
DAPPEREN
LINKEBEEK STATION
+
Verbinding met
GEITJES
BUYSDELLE
VERREWINKEL
+
Verbinding met
MARENTAK
+
Verbinding met
HEILIG VERBOND
NAPOLEON
PRINS VAN ORANJE
VAN BEVER
BRAAMSTRUIKEN
FORT-JACO
RACING
DIESDELLE
STATION DIESDELLE
SINT-JOBPLEIN
+
Verbinding met

De CO2-uitstoot voor dit traject is 1133g. Met de auto zou dit 1627g zijn. (Berekenmethode).

Om de gemiddelde CO2 uitstoot (in gram) van uw reis met het openbaar vervoer te kennen, gebruiken we de volgende methode: de lengte van uw traject in km vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstoot factor per passagier en per kilometer van de MIVB-voertuigen.
De gemiddelde uitstoot factoren van de MIVB-voertuigen zijn de volgende:

  • Metro: 20g CO2 /(km*passager)
  • Tram: 30g CO2 /(km*passager)
  • Bus: 110g CO2 /(km*passager)
  • Trein (NMBS): 26g CO2 /(km*passager)

Het resultaat wordt vergeleken met de uitstoot van een wagen die hetzelfde traject volgt. De lengte in kilometer van uw traject wordt vermenigvuldigd met de gemiddelde uitstootfactor per passagier en per kilometer van een wagen.
Gemiddelde uitstootfactor van een wagen is 158g CO2 /(km*passagier)

Meer info over deze lijn
II
This is an global error message!